RANKING: Podsumowanie #hot16challenge

Od pamiętnej szesnastki Solara, która zapoczątkowała ogólnokrajowe zawody rapowe #hot16challenge minęło przeszło dwa miechy. To dobry czas na podsumowanie tego zamieszania. Przyznam, że początkowo miałem kompletnie położoną lachę na ten łańcuszek życzeń i nominacji. Koniec końców liczba raperów, która zaangażowała się w ten proceder zobligowała mnie do pochylenia się nad tematem. Wiesz co? Zawsze cieszę się z publikacji kolejnego teksu na RBB ale dziś moja radość jest podwójna, a może nawet potrójna. Dlaczego? Ufff... przygotowując to zestawienie przesłuchałem prawdopodobnie wszystkie "szesnastki" dostępne w internetach. Wiadomo, zdarzają się kocury, niestety większość stanowią jebane rapowe wypociny, które przyprawiały mnie o ból głowy. Dość, sprawdź co dziś przygotowałem!







O.C.B.?

Za moment Twoim oczom ukażę się wysoce subiektywny ranking dziesięciu najlepszych "gorących szesnastek". Każdy raper, który znalazł się w poniższym zestawieniu oceniony został w skali od 1 do 10 w trzech podstawowych kategoriach: styl, flow, szesnastka. Suma przyznanych punktów kształtowała jego pozycję w rankingu. Dodatkowo każdemu z dziesięciu bohaterów przypisana została indywidualna cecha, tzw. "super moc", a wszystko ubrane zostało w graficzne szaty, by poprawić Tobie odbiór tych treści. 



Wiesz co? Nie ogarniam całej sceny, już nawet nie próbuję jej ogarniać. Raz, że po prostu się nie da, a dwa zwyczajnie nie mam na to ochoty. Jakiś czas temu skutecznie zniechęciła mnie obwita warstwa mułu, którą trzeba przekopać, by dostać się do prawdziwego złota. Prawdziwe złoto? - zapytasz. Dokładnie tak człowieku! Hade a.k.a. Kaietanovich to rasowy kot z Alkopoligamicznej rodziny. Właściwie przekot, który nawinął swoją "szesnastkę" w spartańskich warunkach i mimo to wysyłał słuchaczowi krótki ale jakże czytelny komunikat "Jestem tu kurwa!". Zetenwupe? Oporowo czekam na premierę kiedykolwiek nie nastąpi.  






Zupełnie niedawno liczne grono słuchaczy wysyłało TDF-a na rapową emeryturę, bądź co bądź scena również nie szczędziła mu "chujów", nie wspominając o jakichś amatorskich dissach. Tymczasem raper z właściwym dla siebie dystansem do rapgry pokazał im wszystkim środkowy palec. Ja choć daleki jestem od członkostwa w fanklubie Tedzika potrafię docenić "#kurta_rolsona", który dał mu drugie życie, a także wykozaczoną "szesnastkę" dlatego wysokie miejsce dziewiąte. 






Techniczne kombo? Po co? Liryczne kombo? Zawsze! Wyliczanka w hot16 banalna? To weź przewiń taką. Przypuszczam, że gdyby Szczecinianin przyłożył się nieco bardziej do swojej szesnachy to byłby pewniak na TOP 3, ale taki to już bezciśnieniowy charakter. Koniec końców mocna ósemka. 






Odrodził się jak Fenika z popiołów!? Raczej. Szczególnie, że miał ostatnio jechane przez słuchaczy bardziej aniżeli na to zasłużył. Zajebał podkład Solarowi, łyknął wody z baniaka i zrobił to prawilnie prawidłowo. Malkontentów na stówę to nie przekona ale kto by się nimi przejmował. Siódemka!







Wiem, że Żyt to dobra morda ale co ja poradzę na to, że nigdy nie podchodziły mi jego zwrotki. Moment przełomowy? #hot16challenge właśnie! Nawinąć na bicie od Britney Spears o hologramie 2Paca w formie hasztagu? Miszcz proszę ja Ciebie! Pocieszny ziom nagrał bengiera, numer sześć. 










Rapowy motłoch coś krzyczał, że to Lilu zjadła scenę swoją zwrotką, bynajmniej nie mnie. Wdowy zwyczajnie nie lubię i nie toleruję jako raperki. Jak się później okazało mądrze jej nie lubię i nie toleruję bo potrafię docenić sztos jak ta "szesnastka". Damski wokal w pierwszej piątce, nawet ja jestem zaskoczony ale to chyba dobrze.  Rozwód z Alkopoligamią służy? Chyba tak...






Rasowy kocur z częstochowskim rodowodem. Jaram się przede wszystkim skalą jego zaangażowania w artykułowane treści. Ponadto Sarius to jednoosobowa oryginalna korporacja rapowa. Nie wiem jakie ziom ma wykształcenie i plany na przyszłość ale chcę go słyszeć częściej na bitach. Tym razem tuż za podium, mimo tego bardzo wysoko. 







Jak dla mnie najlepszy gracz z SBM, bezdyskusyjnie, W końcu "sprzedaje niewidzialność no bo nie ma cie". Wszystko się zgadza poza jednym. Gdzie jest LP? Tomb mówi, że w toku, mam nadzieje, że raper zbierze się do niego szybciej niż ZIP-y do drugiego "Chleba powszedniego" jeśli wiesz o czym tutaj piszę. Medal brązowy. 





Drugi reprezentant SB Maffija na pudle. Nieprzypadkowo. Raz. To Solar właśnie puścił tą karuzelę w ruch. Dwa. Nadal jej od samego początku wysoki poziom, który jak się później okazało dla wielu był nie do przeskoczenia. Protoplasta stylu na wagę srebra.








A teraz złóżmy wszyscy ręce do Bozi i odmówmy szesnastkę zdrowaśkę za zdrowie, szczęście i wszelką pomyślność Kękiego. Bez zbędnego marudzenia przyznam, że dopóki Radom jest na scenie, jestem spokojny o rapgrę. Szczere złoto!


Dziękuję za uwagę, dobranoc!
Tazz RBB | tazz@rapbiznes.com

26 komentarzy:

  1. Jak dla mnie (mimo iż jaram się nim) za wysoka nota Kę. 3x10 ? coś tam bym chyba odjął z 2 pkt, ale to tylko moja opinia :)
    A teraz pytanie: Co zabrakło Pelsonowi wg autora do TOP10 i skoro go nie ma to moze tu w komentarzu bonusowo ocena jego hot16 ? :)

    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm... Pelson?

      styl: 4/10
      flow: 3/10
      #16: 5/10

      Czyli Pelson zająłby miejsce pod koniec drugiej dziesiątki. Ponadto mam mocne subiektywne uczulenie na niego. Dziękuję za komentarz. Kękę Mistrz!

      Usuń
    2. Pelson flow: maksymalnie 1/10

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Zapewne w Twoim artkule sie znajdzie, jak napiszesz podeslij link.

      Usuń
  3. brakuje mi w tej dziesiątce palucha ;) wyjebałbym Tomba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nastepny co nie szczedzi klawiatury, napisz swoje podsumowanie. Tylko pamietaj jesli sie odnosisz do tego artkulu to musisz sie napocic. Na koncu podeslij link, chetnie przeczytamy Twoja opinie.

      Usuń
  4. brakuje wyróżnień dla Pelsona, Mielzkiego, Gurala, Flinta, Oxona, Nerwusa, bro (obiektywnie) , Szada, Te-trisa
    beka z tomba , 0 flow, za mocny bit dla kolegi

    OdpowiedzUsuń
  5. Co z B.R.O albo Abelem może ocenisz ich tutaj e?

    OdpowiedzUsuń
  6. B.R.O. nigdy nie traktowałem poważnie, Abel tylko i aż poprawnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Oceniaj zwrotkę, nie oceniaj ksywki" ~ BRO

      Usuń
  7. Kędzior wiadomo najlepszy jak zawsze. Mega zaskoczenie jeśli chodzi o Hada. Fakt zajebał bardzo ładną szesnastkę, ale cały czas mam przekonanie, że niewiele ludzi o nim słyszało.

    OdpowiedzUsuń
  8. Keke slabo, nie wiem jakim cudem to ma 1 miejsce, slim szczegi, tomb solar to sa wyjebane 16stki

    OdpowiedzUsuń
  9. Patrząc po komentarzach "kolega" nie umie podjąć sie dyskusji z czytelnikami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Ziomalu" niektóre komentarze wzbudzają we mnie takie reakcje, że zdawkowe odpowiedzi to maksimum empatii, którą mogę wykrzesać. Chętnie podyskutuję ze "społecznością internetu", mniej chętnie ze "społecznością gimnazjalną". Koniec końców pamiętajcie, że ten "ranking" to w dużym stopniu beka, więc spinając dupy przy okazji komentarzy podnosicie jej poziom.

      Zapraszam do dyskusji.
      Tazz RBB

      Usuń
  10. A co sądzisz o Lou?

    OdpowiedzUsuń
  11. zaraz zaraz... a O.S.T.R.???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Adam na propsie, bezdyskusyjnie ale tym razem poza pierwszą dziesiątką.

      Usuń
    2. moim zdaniem rozwalil system, ale moze to kwestia gustu.

      Usuń
  12. Gdzie Tau, Paluch .. ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może jeszcze inaczej... Jaka jest moja dziesiątka? To już wiecie. Teraz zamiast pytać mnie "gdzie Tau, Paluch, Pan Kleks i Harry Potter?", niech każdy z Was wrzuci swój TOP 10 i... podyskutujemy. Grafika i ocena punktowa 1-10 mile widziana. Pozdrawiam!

      Usuń
  13. Moim zdaniem TomB za wysoko . Brakuje mi reprezentantów 3w . Chociażby nullo

    OdpowiedzUsuń