ANKIETA SŁUCHACZA #14: Jacek Adamkiewicz

Piąteczka! Dzisiejszym gościem RBB jest Jacek Adamkiewicz, w wirtualnej czasoprzestrzeni znany również jako "grubyperes". Dziennikarz, vloger, osobowość medialna i, a może przede wszystkim słuchacz. Swoje doświadczenie zdobywał będąc między innymi redaktorem naczelnym strony rapiszon.pl, a w późniejszych latach dziennikarzem, a zarazem twarzą portalu poznanskirap,com, skąd zapewne większość z Was może go kojarzyć. Dziś samodzielnie kontynuuje działalność dziennikarską z powodzeniem eksplorując rodzime rapowe podwórko. Jak odnalazł się w roli respondenta czternastej już odsłony "Ankiety słuchacza"? Zachęcam do lektury!








1. Przedstaw się.
Jacek Adamkiewicz znany w internetach pod "nickiem" grubyperes bo jakąś nazwę konta na Instagramie trzeba było sobie wymyślić. Po latach spamowania znajomych muzyką i newsami rapowymi przez komunikatory internetowe, w 2011 podejmuje kroki w kierunku pracy dziennikarskiej, poznaje odpowiednich ludzi i zostaje newsmanem w rapiszon.pl, a następnie naczelnym. 

Po półtora roku przechodzę do poznanskirap.com i przez prawie 3 lata działam lokalnie jednocześnie przeprowadzając ponad sto wywiadów z lokalnymi raperami oraz artystami z innych miast. 

Od lipca 2015 podejmuje samodzielną działalność dziennikarską na You Tubie. Moje materiały można znaleźć także na stronie jacekadamkiewicz.pl.

2. Rap z Europy czy zza oceanu? 
Stety/niestety jako urodzony w 1989, a nie wychowany w otoczeniu zajaranych rapem z USA dzieciaków swoją "przygodę" z rapem zaczynam na początku lat dwutysięcznych od polskiego rapu i już tak zostało. Z USA mam kilku faworytów ale dosłownie kilku.

3. Album życia/ulubiony artysta.
Najcięższe pytanie. Słuchanie rapu na pierwszym legalnym, świadomie zakupionym krążku zacząłem od albumu Eminema - "The Eminem Show" po tym jak w MTV zobaczyłem teledysk do numeru "Without Me". Na krążku mamy cały przekrój numerów od protest songu wymierzonego w Georga W. Busha aż do nabijania się z tzw. mainstreamu telewizyjno-rozrywkowego. Być może przez ten krążek mam zajawkę na rap do dziś. Who knows.

4. Koncert czy rap w słuchawkach? 
Koncert! Jeżeli naprawdę jestem na koncercie artysty, którego słucham i wczuje się to skaczę, drę mordę i ogólnie zezwierzęcenie. Na koncercie można się wyżyć. 

5. Wkurwia mnie...
Chamstwo, prostactwo i głupota. W internecie i w realu.

6. Ostatnio jaram się...
Połamaną, dziwną muzyką. Byle byłaby głośnia, mocna, naładowana bassem i masowała kręgosłup uderzeniami dźwięków.

7. Stosunek do hiphopolo?
Był i przeminął. Jego szczyt przypadał na czasy gdy byłem w gimbazie i nie będę palił Jana - słuchałem. Jak wszyscy. Teraz mamy rapy od youtuberów. To też przeminie. Chyba 

8. Poza rapem...
Ortodoksyjny fan Gwiezdnych Wojen. Fan kinowego universum Marvela oraz filmów sci-fi/ fantasy w ogóle. #nerd Czekam na dwa ostatnie tomy Gry o Tron jak na zbawienie...

9. Uwielbiam tego bloga bo... 
Bo autorowi się chce, a to ważne bo mi się nie chce czasem wcale. W rapowej polskiej branży moim zdaniem niemałej brakuje takich blogów/stron/miejsc pokazujących ten cały pierdolnik troszeczkę z innej strony niż to co zobaczyć może przeciętny zjadacz płyt.

10. Kilka słów na dowolny temat.
Jeżeli czujecie się w czymś dobrzy to przynajmniej spróbujcie przekuć to na pracę - może się udać. Noście zawsze przy sobie power bank i zamiast pytać o drogę korzystajcie z Google Maps. Jedzcie burgery i bądźcie mili dla innych ludzi.

Dziękuję Jacku. 
Tazz RBB | tazz@rapbiznes.com 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz