WYWIAD: Wukazet "Wielu raperów stało się marionetkami"


To był weekend. "Siedzę w domu przesłuchałem wszystkie płyty..." cytat z pierwszej Molesty, który doczekał się w latach późniejszych kilku folllow up-ów idealnie oddawał moje nastawienie do tegorocznych rap produkcji. Rozczarowany albumami, na które czekałem. Obojętny na produkcję, którymi jara się scena potrzebowałem świeżych nagrań, nowych twarzy, czegoś co mnie zaskoczy. Facebook, YouTube, iTunes przeczytałem cały internet. Nagle patrz! Jeb! Bomba w górę, mam to! Kto to? Wukazet! Numer "Promienie" i w nieco ponad minutę poczułem lekki ożywczy podmuch świeżości. Wyszło słońce! Sprawdzaj wywiad i nagrywki od Wuki.







Tazz: Na rozgrzewkę pozornie banalne pytanie: czym dla Ciebie jest rap i po co w ogóle to robisz? 

Wukazet: Siemanko! Rap jest dla mnie formą wyrzucenia z siebie wszystkich zbędnych emocji , może nie do końca w kawałkach zmierzam w życie prywatne aczkolwiek, kiedy jest mi źle i piszę, czuje ulgę.


Tazz: Na YouTube krąży sporo Twoich nagrań. Czy planujesz usystematyzować je na przykład w formie nielegala? Jeśli tak to czy myślałeś o wydaniu fizycznym?

Wukazet: Wydaje mi się że nie usatysfakcjonuje mnie nielegal, myślimy nad wydaniem fizycznym. Póki co nie chcę zapeszać.


Tazz: Jako reprezentant podziemia pracujesz na naprawdę dobrych bitach co jak wiadomo powszechne nie jest, Kto jest ich autorem? Powiedz coś więcej na ten temat.

Wukazet: To zależy, jestem bardzo wybredny w kwestii bitów, dlatego często nagrywam na instrumentalach między innymi. Producenci z którymi współpracowałem to: Lembo, K0rb0l, Żwirek, Kokal, Lucesh, Gregor oraz SleepBeats.


Tazz: Jakie są Twoje inspiracje muzyczne? Czy jako słuchacz, a zarazem raper obcujesz z innymi gatunkami muzycznymi niż rap? 

Wukazet: Nie mam inspiracji, jestem indywidualistą, inne gatunki? Reggaeton!


Tazz: Pomimo młodego wieku dysponujesz skillsami na solidnym poziomie i jesteś zdecydowanie wyróżniającą się postacią w podziemiu. Od jak dawna rapujesz?

Wukazet: Dokładnie od 2009 roku.




Tazz: W kawałku "Nie jestem sztuczny" nawinąłeś "Czekam na mainstream, może beef kurwy? Jestem kurwa trochę inny bo nie jestem sztuczny". Czy to typowe bragga czy rzucasz przysłowiowe rękawice i zapraszasz na ring?

Wukazet: Chciałem zwrócić uwagę na to, że wielu raperów stało się marionetkami polskiej sceny, jestem trochę inny odrzucam wszystko co sztuczne. Na ring? Nie, nie na tym ma to polegać, po prostu nie pochwalam niektórych zachowań.


Tazz: Marionetkami sceny? Co przez to rozumiesz?

Wukazet: Wielu młodych raperów którzy dostali szansę poszło w 100-procentową komercje.


Tazz: Czy pomimo takiego stosunku do polskiej sceny myślałeś kiedyś o feacie z raperem z tak zwanego głównego nurtu? 

Wukazet: Wydaje mi się że będę chciał tego nawet dokonać! Aczkolwiek nie będzie to  jakoś niesamowicie błyszcząca gwiazdeczka tylko raper który wie co robi i wie jak to robić.


Tazz: Który z nagranych numerów jest Ci najbliższy, najważniejszy? Taka wisienka na torcie? 

Wukazet: We wszystkie moje kawałki wkładam sto pro serca mordko, aczkolwiek nowy kawałek Wukazet "Nostalgia" to coś innego, czuje jakoś ten numer.


Tazz: W sieci trudno znaleźć właściwie jakiekolwiek informacje na Twój temat poza samą muzyką. Przypuszczam, że to celowy zabieg. Chronisz swoją prywatność? 

Wukazet: Zawsze ceniłem swoją prywatność, jeśli kiedykolwiek chcecie mnie w wersji wylewnej, zawsze można włączyć jakąś nutę ; )


Tazz: Skąd ksywka Wukazet?

Wukazet: Skrót od pierwszych liter " Wrócę Kiedy Zwątpisz".




Tazz: Jak oceniasz kierunek, w którym rozwija się rodzima rap scena? 

Wukazet: Odpowiem jednym słowem - Komercja!


Tazz: Widziałem na Twoim FB booking koncertowy, dużo grasz na żywo?

Wukazet: Obecnie nie mam na to zupełnie czasu. Staram się poskładać najpierw swoje życie w całość.


Tazz: Czy promujesz jakkolwiek swoje nagrania? Wysyłasz dema do wytwórni czy czekasz na swój czas? A może zupełnie nie interesuję Cię mainstream.

Wukazet: Wrzucam nagrania na kilka Stron na Facebooku z którymi współpracuje, Myślę że z czasem wyjdzie legal, Nie spamuje wytwórni kawałkami.


Tazz: Zdaje sobie sprawę, że to trudne ale czy ogarniasz podziemną scenę? Śledzisz na bieżąco jakiś MC's?

Wukazet: Śledzę głównie swoje mordeczki takie jak Ziarecki, White KRST, Crail, Żywy, MzE, Starku, Lembo, Ebro, Dezet, KMS, Peakev, Kushin i mruwa1z.


Tazz: Który z elementów kultury hip hop poza rapem jest Ci najbliższy?

Wukazet: Poza rapem? Chyba nie interesuje mnie nic więcej ;D


Tazz: Czy masz inne zajawki poza rapem? 

Wukazet: Wydaje mi się że to jedyne czemu poświęciłem cały swój czas.


Tazz: No dobra ale gdybyś nie rapował to...?

Wukazet: Gdybym nie rapował to moje życie nie miało by sensu mordko, haha!


Tazz: Masz ponad jedenaście tysięcy fanów na Facebooku. Fame się zgadza?

Wukazet: Parę osób słucha, parę porpsuje, parę hejtuje , Chyba się zgadza :)


Tazz: Dziękuję za rozmowę.

Wukazet: Również dziękuję. Pozdrawiam!






Bądźcie zdrowi!
Tazz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz