ANKIETA SŁUCHACZA #20: Damian Czyżak | Futbolownia

Dzień dobry, cześć i czołem. Dwadzieścia ankiet strzeliło jak jeden dzień, chciałoby się powiedzieć. Okrągła dwudziestka skłoniła mnie do przemyśleń dotyczących kontynuacji serii, ewentualnej zmiany formy lub zastąpienia jej alternatywnym formatem. Ale na spokojnie, to melodia bliższej lub dalszej przyszłości ponieważ ta sama równiutka dwudziestka sprawiła, że gościem dzisiejszej ankiety słuchacza jest postać wyjątkowa i co istotne niezwiązana na co dzień z naszym rapowym podwórkiem, choć zupełnie świadoma tego co się na nim dzieje. Dziennikarz, youtuber, założyciel i autor kanału Futbolownia - Damian Czyżak. Z uwagą śledzę jego dotychczasową działalność oraz ciągły rozwój, do czego i Was serdecznie zachęcam, po lekturze ankiety oczywiście. Miłego...








1. Przedstaw się.
Nazywam się Damian Czyżak i jeśli możecie mnie skądś kojarzyć, to z kanału na YouTube o nazwie Futbolownia. Piłka nożna to moja wielka pasja i od ponad dwóch lat realizuję ją prowadząc wywiady z znanymi osobami związanymi z piłką nożną, ale nie tylko, bo raperzy też się pojawiają. (pewnie dlatego tutaj mam okazję dzisiaj napisać).

2. Muzyka z Europy czy zza oceanu? 
Jeśli mówimy o rapie, to w 95% słucham tylko polskiego, a to 5% to rap francuski. USA bardzo rzadko. Z Francją nie jestem na bieżąco, ale jak już to odświeżam stare dobre utworu IAM, NTM, Booba. A ogólnie muzycznie to kwestia, co wpadnie mi w ucho, a lubię wiele gatunków. Może być jak ostatnio Chase and Status, za moment Republika, a na koniec Rammstein. Także zależy od nastroju, a że dużo jeżdżę autem, to aby nie zasypiać muszę słuchać coś, co pobudza i wyzwala emocje.

3. Album życia/ulubiony artysta.
Nie jest to proste pytanie. Jednak jeśli już mam robić jakiś ranking to wyglądałby on tak:
1. Pezet (Muzyka Klasyczna)
2. Sokół, Peja, TenTypMes
3. Paluch, Quebonafide
4. OSTR, Eldo (Grammatik-Światła miasta to akurat sztos na równi z Muzyką Klasyczną.

4. Koncert czy rap w słuchawkach? 
Muzyka rzadko w słuchawkach, a głównie w samochodzie. Koncerty teraz bardzo rzadko, ale za małolata bywałem w Łodzi na każdym jaki tylko był. Także jak gra ktoś interesujący, to od razu idę. Przykładowo na Mesa baaardzo chętnie poszedłem jak grał w Poznaniu.

5. Wkurwia mnie...
Wkurwiony to ja jestem prawie cały czas w aucie. Jak wspominałem dużo jeżdżę, więc często spotykam się z „niedzielnymi kierowcami”. Wkurwiają mnie tiry i osobówki, które się toczą i blokują lewy pas. Generalnie poczucie kierowców, że nikogo innego nie ma na drodze. Wtedy się strasznie wkurwiam. Poza tym nie lubię przegrywać i nie lubię porażek i wtedy też bywam wkurwiony przez jakiś czas.

6. Ostatnio jaram się...
Jaram się za każdym razem jak umówię jakiś wywiad i mam okazję poznać nową ciekawą osobę. Jaram się jak dostaję pozytywny feedback od widzów kanału. A tak na czasie, czym ostatnio się jaram, to moim wyjazdem do Ekwadoru i Kolumbii.

7. Stosunek do niuskulu?
Ogólnie ja jestem bardziej oldskul. Nawet nie wiem kto teraz należy do niuskul, ale jak widzę na YT, co jest modne i co tzw.”gimbaza”lubi, to jestem bardzo przerażony. Jeśli chodzi o oldskul to mogę wracać do tego zawsze i nigdy się nie nudzi, czyli wszystko to od czego zacząłem. Muzyka Klasyczna, Paktofonika- kinematografia, Kaliber 44, Peja Slums Attack, Fenomen, OSTR, WWO, Mes, Grammatik/Eldo, Molesta, generalnie klasyka gatunku. Nie wiem co nazywać niuskulem, ale dla mnie Quebo jest taką nowością i mega się zajarałem nim. Paluch to może nie taki oldskul wg mnie, ale pomiędzy. Tak, czy inaczej też mega moc.

8. Poza pracą...
Poza pracą zajmuję się właśnie kanałem Futbolownia oraz siłownia i treningi piłki nożnej.

9. Uwielbiam tego bloga bo... 
Uwielbiam tego bloga, bo pierwszy raz ktoś zaprosił mnie, abym to ja odpowiadał na pytania, a nie je zadawał.

10. Kilka słów na dowolny temat.
Jak zacząłem się jarać muzyką to myślałem, a nawet byłem gotowy bić się za to, że nigdy nie posłucham nic innego poza hip-hopem. Przez te wszystkie lata wiele się zmieniło i dziś mogę się śmiać, bo przeszedłem przez wiele gatunków muzycznych, łącznie z tym, że jeździłem na imprezy techno. Mocno obecnie jaram się muzyką house i jej wszelkimi odmianami. Nawet przez kilka lat obraziłem się na hip-hop i chyba dobrze mi to zrobiło, bo teraz inaczej na nią patrzę i bardziej doceniam ten rodzaj muzyki. Także w sercu zawsze mam muzykę hip-hop.

Dziękuję Damian. 
Tazz RBB | tazz@rapbiznes.com 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz